DIŞ HABERLER SERVİSİ
Avrupa Futbol Şampiyonası devam ederken, katılımcı ülkelerin forma üreticileriyle yaptıkları kontratlar konusunda dikkat çekici bir rapor hazırlandı. Pazarlama uzmanı Dr. Peter Rohlmann’ın elde ettiği verilere göre, Türkiye, Nike’ın en çok değer verdiği ülkelerden biri.
Türkiye, turnuvaya katılan tüm takımlar arasında yıllık 3.5 milyon euro ortalama ödemeyle, en büyük kontrata sahip 9. ülke. Nike kullanan ülkeler arasında ise Türkiye 5. sırada. Türkiye’nin sıralamada Belçika, Polonya ve Hırvatistan gibi ülkelerin üzerinde olması dikkat çekiyor.
Almanya-Adidas: 65 milyon euro
Fransa-Nike: 50 milyon euro
İngiltere-Nike: 39 milyon euro
İtalya-Puma: 30 milyon euro
İspanya-Adidas: 18.5 milyon euro
Rusya-Adidas: 12.5 milyon euro
Hollanda-Nike: 11 milyon euro
Portekiz-Nike: 7.5 milyon euro
Türkiye-Nike: 3.5 milyon euro
Belçika-Adidas: 3 milyon euro
Polonya-Nike: 3 milyon euro
İskoçya-Adidas: 2.9 milyon euro
Çekya-Puma: 2.5 milyon euro
İsveç-Adidas: 2 milyon euro
Hırvatistan-Nike: 2 milyon euro
İsviçre-Puma: 2 milyon euro
Danimarka-Hummel: 2 milyon euro
Galler-Adidas: 1.5 milyon euro
Ukrayna-Joma: 1.5 milyon euro
Avusturya-Puma: 1.3 milyon euro
Finlandiya-Nike: 1 milyon euro
Slovakya-Nike: 1 milyon euro
Macaristan-Adidas: 1 milyon euro
K.Makedonya-Jako: 500 bin euro