EKONOMİ SERVİSİ – Akbank’tan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Binbaşgil, 6 – 7 Temmuz’da yaşanan hizmet kesintisine ilişkin değerlendirmede bulundu.
‘Sorun giderildi’
Binbaşgil, 6 Temmuz’da başlayan banka ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklı kesintilerin, ilgili birimlerin ve teknoloji iş ortaklarının yoğun çalışmaları neticesinde 7 Temmuz akşamı giderildiğini hatırlattı. O günden bu yana tüm sistemlerin sorunsuz olarak müşterilere hizmet verdiğini vurgulayan Binbaşgil, şunları kaydetti:
“Teknoloji, bankamız stratejilerinin odak noktasında yer alan ve önemli yatırımlar yaptığımız bir konudur. Temel bankacılık uygulamamız dünyada birçok büyük bankada kullanılan IBM Mainframe sistemi üzerinde çalışmaktadır. Bankamızda, birbiri ile yedekli ve senkronize çalışan iki ana sistem (teknik terimi ile aktif – aktif) ile İzmir’de bulunan ikincil veri merkezinden oluşan üçlü bir yedeklilik yapımız bulunuyor. Söz konusu ikili ana sistemin çalıştığı ve 2020’de devreye aldığımız Akbank Veri Merkezi, Tier-3 diye bilinen uluslararası yüksek standarda sahiptir.”
“Talihsiz süreci sizlerle şeffaflıkla paylaşmak isterim” diyen Binbaşgil, olayı şöyle anlattı:
“6 Temmuz 2021 sabahı, ana bankacılık sistemi veri tabanında ve disk yönetim sisteminde bir sorun oluştu. Tüm kanallarımız bundan etkilendi ve tekrarlayan kesintiler yaşanmaya başladı. Problemin giderilmesine yönelik çalışmalar hemen başlatıldı. Hizmet sürekliliği tam sağlanamadı. 7 Temmuz’da veritabanı ve disk sistemlerinin yeniden başlatılmasına karar verildi. Kontrollü sürdürülen çalışma, gün boyu devam etti, kanallarda hizmet verilemedi. 19.15’ten itibaren sistemler kademeli açıldı ve 23.55’ten itibaren de tüm kanallarda sorunsuz hizmete başlandı.”
Stabil hale getirildi
Sistemin stabil hale getirildiğini kaydeden Binbaşgil, şu bilgileri verdi:
“8 Temmuz Perşembe, normalin 1.5 katı kadar işlem gerçekleştirildi ve sistem her zamanki yüksek performans seviyesinde çalıştı. Bu zorlu süreçte tüm ilgili arkadaşlarımız ve iş ortaklarımız yoğun bir çalışma sergiledi. Ancak sorunun giderilmesi maalesef uzun sürdü. Süreci telafi etmek için önceliğimizi müşterilerimizin mağduriyetlerinin giderilmesine verdik ve tedbir paketlerimizi hızla devreye aldık.”
‘Önemli dersler çıkardık’
“Yaşananlardan önemli dersler çıkardık” diyen Binbaşgil, şunları ifade etti:
“Bizler gibi teknoloji, değişim ve gelişimi odağına almış, müşterileri ve paydaşları ile şeffaf iletişimi ilke edinmiş kurumların bu tür durumları hiç yaşamamasını temenni etmekle birlikte, öğrenimlerimizi sektörümüzle paylaşmaya hazırız. Bankamız ile müşterileri arasındaki karşılıklı güvene dayalı bağ yıllara dayanıyor ve bu bağın gücü bu tür zorlu süreçlerde daha net ortaya çıkıyor. Her an yanımızda olduklarını bizlere hissettiren müşterilerimize ne kadar teşekkür etsem azdır.”