HANİFE BAŞ
‘Rahattan vazgeçilmez’
Yıldırım, “Pandemide elde edilen alışkanlıklar kalıcı olarak devam edecek. Online gıda perakendesi de bunlardan biri. İnsanlar rahata alıştı. Bir kere bu rahatlığı gören bundan vazgeçmez. Tamamen sanalı kullanacak olanlar olacak. Bazıları hem sanalı, hem fiziksel kanalları kullanacak. Yeni nesille dijitalleşme hızlanacak” dedi.
Yıldırım, “Yaz aylarında ağırlık tatil beldelerine kaydı. Bodrum, İzmir, Çeşme’de siparişler arttı. Yaz ayları böyle olur. Okulların açılmasıyla İstanbul, Ankara, İzmir ağırlığı devam eder” dedi.
Bağışıklık destekleniyor
Pandemide bağışıklık destekleyici gıdaların tüketiminin arttığını belirten Yıldırım, şunları söyledi:
“Portakal, mandalina, yeşil sebze satışında artış var. Vitamin, vitamin desteği, probiyotik gıdalar ilgi görüyor. Evler ofis ve okul haline geldiği için kırtasiyeye talep çok arttı. Dondurma, soğuk kahve revaçta. Meyve, karpuz, soğuk içecekler, kozmetik alışverişi çeşitlendi. Sepet ortalamamız 160 TL’yi buluyor.”
Rekabet yoğun
Pazarda rekabetin yoğun olduğunu vurgulayan Yıldırım, “Sektöre yeni girişler de olacaktır. Online oyuncular olarak gıda ürünlerini süpermarket fiyatıyla müşterinin ayağına kadar götürüyoruz. Bunun için personel çalıştırıyoruz. Ama bunu ürün fiyatlarına yansıtmıyoruz” dedi.
İstelgelsin olarak İstanbul, Ankara, İzmir’in her ilçesinde bulunduklarını, Manisa ve Kocaeli’de şehrin yarısına hizmet verdiklerini belirten Yıldırım, Türkiye’de büyükşehirlere yayılmaya devam edeceklerini ayrıca yurtdışına açılmayı da planladıklarını aktardı.
Fenerbahçe süpermarketi
Sedat Yıldırım, sanal market tarafında yeni projeler üzerinde çalıştıklarını da açıklayarak, “Fenerbahçe’yle işbirliği yaptık. Lansmanı kısa süre içinde yapılacak. Fenerli taraftarlar Fener’in web sitesinden bizim sağladığımız sistem üzerinden online gıda alışverişi yapabilecek. Bu özellik mobil uygulamaya da entegre edilecek. Fenerbahçe süpermarketi açılacak. Bu uygulamayı Beşiktaş ve Galatasaray’la da yapmak istiyoruz” dedi.