Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Steven Young, “2020 yılında satışlardaki artışın en büyük nedeni, otomotiv yedek parça, elektrikli el aletleri, ev aletleri ve termoteknoloji işlerimizdeki yüksek talep ve başarılı satış stratejisi oldu” dedi. Bosch’un ihracat rakamı yüzde 15 artışla 16 milyar TL’ye ulaştı. Bosch, geçen yıl 1 milyar TL yatırım yaptı ve Türkiye’deki çalışanlarının sayısı 18 bin 400 oldu.
Yapılan açıklamaya göre, Bosch, geleceğin işini yaratmak ve lider AIoT şirketi olmak için bağlanabilirlik (nesnelerin interneti-IoT) ve yapay zekanın (AI) bir araya getirilmesindeki tecrübesi sayesinde elde ettiği rekabet avantajından fayda sağlamayı hedefliyor. Bosch’un Türkiye’deki fabrikalarında yapay zeka projeleri, son üç yıldır üretim süreçlerine katma değer yaratıyor. Şimdi ürün geliştirme süreçlerinde de yapay zeka kullanımına da geçiliyor.