DR. FATİH GENÇ KİMDİR? ANEMONE SAĞLIK VE TEKNOLOJİ ŞİRKETİNİN ÇALIŞMALARI.
Business Channel Türk TV’de yayınlanan NESRİN İÇLİ ile
PERSPEKTİF programına FATİH GENÇ konuk oldu. Fatih GENÇ
KİMDİR?
Doktorluk macerası nasıl gelişti? nasıl hekim olmaya karar verdiniz?
Girişimci bir hekim olmak
Türkiye’de sağlık sistemi
Anemone Sağlık ve Teknolojinin öyküsü ve çok daha fazlasını anlatıyor.
Sağlık ve tıbbi bakım konusunda bir vizyon oluşturmaya gayret gösterdiğini belirten 26 yaşında
genç bir hekim olan Dr. Fatih Genç, şu sıralarda da bir yandan hekimlik bir yandan girişimcilikle
uğraşıyor. Sağlık çalışanlarının yoğunluklu olduğu bir takım kuran Dr. Genç, “Anemone Sağlık ve
Teknoloji’nin” kuruculuğu yapmış olup yönetim kurulunda görevini sürdürmekte. Sağlık bakımı ve
Teknolojisi üzerine odaklanan genç doktor hedefinin tıbbi teknolojinin geliştirilmesi ve
tasarladıkları tıbbi cihazların kişilerin hizmetine sunarak kişilerin genel sağlığını ileriye taşımak
olduğunu söylüyor.
Silikon Vadisi California, Avrupa birliği Sağlık İnovasyon Konsülü, TÜBİTAK gibi farklı girişimcilik
programlarına katılan doktor, yabancı terimle “Doctorpreneurship” dediği hekim-girişimciliğin
Türkiye’de sağlık sektörü çalışanlarının arasında yaygınlaşmasını gönülden talep ediyor, bu konuda
sosyal algı oluşturmaya, yeni iş arkadaşlarımızı ve teknoloji geliştiricilerimizi de davet etmeye
çalıştığını söylüyor. Dr Genç: “Bilirsiniz 19. Yüzyıl ortalarında tüm dünyadan Almanı, İngilizi, Çinlisi
Amerika’ya altın aramak için göç etti. Şimdi geriye dönük retrospektif çalışmalar bize gösteriyor ki,
altın arama döneminde en çok para kazanan altın arayıcılar yada toprak sahipleri değil, kazma
satıcıları oldu. Bizde hekim yoğunlukta bir grup olarak kazmayı satmaktan ziyade yapmakla
ilgileniyoruz. Elimizdekini paylaşmaya da her zaman açığız.” Dedi.
Maslakta ilk demo gününü gerçekleştiren “Anemone” takımı, ürünlerini girişimci, yatırımcı ve
konunun ilgililerine sundu. Büyük ilgiyle karşılaşan Dr Genç, “Bu süreçte yatırımcılardan gelen ilgi
de kafamızdaki bazı soru işaretlerini kaldırdı diyebiliriz. Tabi ki onlara da aynı şeyi söyledik. Yatırım
için biraz daha zamanımız olduğuna inanıyoruz. Zamanı geldiğinde, hazır hissettiğimizde tabi ki bu
yatırım görüşmeleri hem yurtiçi hem yurtdışında devam edecektir. Aktif olarak çocuk sağlığı
üzerine fikrimizi Avrupalı Sağlık geliştiricileriyle gözden geçiriyoruz. Program sonu Almanya da
tekrar bir demo günü yapıp tasarladığımız ürünü göstermeyi planlıyoruz. Ülkemizin ekonomik
şartları yurtdışından kendimize daha uygun bir yatırım bulabileceğimizi bize düşündürtüyor. Zaman
gösterecek” Dedi.