Alman tur şirketlerinin verilerine göre, her beş Alman tatilcisinden biri Türkiye’yi tercih ediyor ve bu yıl Antalya, Alman turistler için en popüler destinasyon haline geldi. Koronavirüs pandemisi sonrasında Türkiye, turizm sektörünü yeniden canlandırmak amacıyla “60 milyon turist, 60 milyar dolar” hedefiyle hareket etti.
Yerli turist hareketliliği, Kurban ve Ramazan Bayramları ile hız kazandı ve yaz boyunca büyük bir sirkülasyon sağlandı. Türkiye’nin doğal güzellikleri, denizi ve tarihi zenginlikleri, dünyanın dört bir yanından gelen turistlerle doldu.
Alman yayın organı DW Türkçe’nin haberine göre, Almanya’nın iki büyük tur şirketi olan Dertour ve TUI, Türkiye ile ilgili verilerini paylaştı. Dertour’un Ürün Müdürü Sven Schikarsky, her beş müşterilerinden birinin tatilini Türkiye’de geçirdiğini ve aileler bazında bu oranın üçte bir olduğunu belirtti. Dertour’un müşterileri arasında İspanya ikinci, Yunanistan üçüncü ve Mısır ile İtalya beşinci sırada yer aldı.
TUI verilerine göre, Türkiye en çok tercih edilen destinasyon olurken, onu İspanya, Yunanistan, Mısır ve İtalya izledi. Özellikle Antalya, bu yıl Almanların gözde destinasyonu olan Mallorca’yı geride bıraktı.
Bu veriler, Türkiye’nin turizm potansiyelinin artışını ve uluslararası pazarda daha da güçlü bir konuma ulaşma yolunda ilerlediğini göstermekte.
KAYNAK: En Son Haber (ESH)
DÜNYA
4 gün önceDÜNYA
4 gün önceDÜNYA
4 gün önceDÜNYA
4 gün önceDÜNYA
4 gün önceDÜNYA
4 gün önceDÜNYA
4 gün önceVeri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.